על גיוון, אחריות תאגידית, מיתוג ומה שבינהם #2

."אנחנו כבר מעסיקים עובדים עם מוגבלויות אבל לא נראה לי להתהדר בזה, להשתמש בהם למיתוג שלנו. אנחנו עושים את זה כי זה נכון לנו, לא בשביל פרסום"

זה משפט ששמעתי ממנהלת משאבי אנוש של חברת הייטק קטנה יחסית כשפניתי אליה אחרי שזימנו לראיון מפתח תוכנה שליוויתי. רובם עצמאיים מספיק בחיפוש עבודה ויחד עם זאת, כשהם מוזמנים לראיון, אני נכנסת לתמונה כי כדי שיהיו סיכויים גדולים יותר שזה יצליח נדרשת הכנה לכל מי שמעורב בתהליך המיון – מנהלים מגייסים, גיוס, HR (כמובן שהכל בתיאום עם הא.נשים).

אז כן מודה שהייתי ברגשות מעורבים. מצד אחד, יש להם עובדים עם מוגבלויות כך שהכל יהיה פשוט וטבעי יותר, הם לא עושים מזה עניין ומצד שני זה עדיין לא נפוץ מספיק וכל סיפור הצלחה הוא חשוב.

שוחחנו על זה מעט אבל מכיוון שבזמנו התמקדתי במועמד הספציפי הזה הדיון העקרוני הזה לא הבשיל. 

למה זה ממש חשוב לדעתי? חשוב שמועמדים מגוונים ידעו על זה (כי הם חוששים להיות הראשונים) וחשוב שחברות אחרות ידעו על זה כי ליישם גיוון בהצלחה עדיין נתפס כמשהו בלתי מושג בחברות קטנות ובינוניות ולכן בעיני זה סיפור טוב וחשוב שכדאי לספר. זה עולה לא מעט כשאני מיעצת לחברות איך ליישם גיוון – שאלות כמו כמה זה מסובך? אנחנו ראשונים? אנחנו מנסים כבר קצת וזה עדיין לא מצליח, זה אפשרי? 

מיתוג הוא לא שיווק ריק מתוכן. הוא שימוש מושכל במי שאנחנו, במה שאנחנו עושים ומצליחים בו כדי שהאחרים יכירו את מה שאנחנו מביאים לעולם ויוכלו להשתמש בו אם זה רלוונטי עבורם.

וכן זה נכון גם לחברות וארגונים. 

ואחרי שכבר כתבתי את הטיוטה לבלוג הזה, קיבלתי את ההודעה הזו בוואטסאפ "רציתי לשאול לדעתך. אתמול הייתה לי שיחה כחלק מצוות חשיבה גלובלי בחברה על העלאת המיתוג שלנו עבור הנושא של inclusion and diversity. העלתי נקודה שגייסנו 2 עובדים לאחרונה ואני לא מרגישה בנוח לפרסם את זה ובטח שלא עם תמונה וכו'. מי שאחראית על עניין המיתוג אמרה לי שהיא מבינה למה אני מתכוונת אבל אולי כדאי להתייעץ עם אותם עובדים ושאולי הם יפרסמו משהו… מה דעתך?  אמרתי שאתייעץ איתך". בוודאי שדיברנו, המלצתי בחום מהסיבות שמניתי קודם,  ואני מקווה שהיא אכן  תתקדם עם זה.

מתלבטים איך מתאים למתג את העשייה שלכם בגיוון ובאחריות תאגידית?  דברו איתי ונחשוב ביחד. יש כבר המון דוגמאות מהארץ ומהעולם שעובדות מעולה! בעולם של מספרי סיפורים, לכם יש סיפור מעולה לספר. 

 * הכתוב מבוסס על פוסט בסדרה על גיוון, אחריות תאגידית ומיתוג שאני מפרסמת בקהילת מנהלות מותג יהלום בפייסבוק. 

על גדר, בחוף הים ביפו, מישהי או מישהו יצרו כרזה מבדים שבה כתוב Take a Look

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן