בכל שיחה שאני עושה עם מעסיקים אני מבינה שמה שכמעט ברור לי מאליו עדיין מאד לא מוכר ואפילו מפחיד מעסיקים. אני יודעת שדרושות עוד ועוד דוגמאות לאיך זה מצליח, ואיך מתחילים, ודוגמאות לאיך מתקדמים כשזה לא טריוויאלי.

אז הנה דוגמא משמעותית ומרגשות מהשבוע שעבר – לאחריות תאגידית, לגיוון, למיתוג ולכל מה שבינהם, בדיוק.

מיקרוסופט פירסמה בעמוד הפייסבוק של מרכז הפיתוח בישראל פוסט מפורט בזו הלשון – "אנחנו מכריזים היום על תכנית רחבה בת 5 שנים להפוך מגוון טכנולוגיות של מיקרוסופט לנגישות יותר עבור בני אדם עם מוגבלות, במטרה לסייע להם להשתלב בשוק העבודה. בין אם מדובר באנשים עם לקות ראייה, אובדן שמיעה, קשיים מוטוריים או אתגר אחר – זו החובה שלנו במיקרוסופט להתאים את המוצרים שלנו לצרכים שלהם. כי אם נקל עליהם להשתמש בטכנולוגיות שנחוצות לעולם העבודה, נוכל לפתוח עבורם את השער אליו. פשוט ככה.

אז מה נעשה בתכלס? מלא, ובהמון זוויות ומוצרים. הנה רק כמה דוגמאות:

<כאן הגיע פירוט טכנולוגי שאני חוסכת לך>

ודבר ממש אחרון. השינוי צריך להתחולל גם בתוכנו. לכן מיקרוסופט תרחיב את תוכניות הגיוס המיוחדות שלה על מנת למשוך לחברה יותר עובדות ועובדים המתמודדים עם מגבלה."

אחריות תאגידית – "להפוך מגוון טכנולוגיות של מיקרוסופט לנגישות יותר עבור בני אדם עם מוגבלות, במטרה לסייע להם להשתלב בשוק העבודה"

מיקרוסופט היא חברת הייטק שמתוקף רגולציות ברחבי העולם מחוייבת להנגיש את המוצרים שלה. ויותר מזה ברמה כזו או אחרת זה כבר קורה.

אז למה לדעתי הם יצאו בהכרזה הזו? כי הם מרחיבים את הפעילות ובעיקר מדייקים, גם את העשייה וגם את המיתוג. כי זה תחרותי עיסקית.

🌈 מיתוג למועמדים – יש מחסור בכוח אדם איכותי בהייטק, כל השיח בעולמות הגיוס הוא שאנחנו בתקופה של מלחמה על המועמדים וחברות צריכות להתבלט בכל דרך אפשרית.  בסקר של חברת גלאסדור שפורסם כבר בסוף 2020,  76% ממחפשי עבודה ועובדים מעידים שסביבת עבודה מגוונת היא פקטור חשוב בהערכה של חברה והצעת עבודה. הכרזה כזו ממתגת אותם כמעסיק ערכי ואיכותי, מיתוג שקורץ להרבה מאד מהעובדים הפוטנציאליים שלהם, אלו שרוצים לשלב בעבודה גם עשייה חברתית.  זו פעילות שהם בונים ל- 5 שנים הקרובות, פעילות משמעותי וארוכת טווח שמונעת מאחריות תאגידית ומופעלת ע"י גורמים רבים בארגון. המסר הוא, רוצים להיות חלק מזה? תצטרפו אלינו.

🌈 מיתוג ללקוחות – ויש פה אמירה נוספת, ללקוחות. מייקרוסופט מוכרת מוצרים ארגוניים – זו פניה לחברות אחרות שירצו לקלוט עובדים עם מוגבלויות – המוצרים של מיקרוסופט יתאימו יותר ממוצרים אחרים.

החלק הנוסף, המשלים הוא ההתייחסות לגיוון – "ודבר ממש אחרון. השינוי צריך להתחולל גם בתוכנו. לכן מיקרוסופט תרחיב את תוכניות הגיוס המיוחדות שלה על מנת למשוך לחברה יותר עובדות ועובדים המתמודדים עם מגבלה."

פוטנציאל העובדים עם המוגבלויות אינו גדול. האוכלוסייה הזו אינה המענה למחסור הגדול בכוח אדם. אבל יש לכך יתרונות עיסקיים אחרים. האנשים האלו יגדילו את ההתייחסות הטבעית של הארגון לעובדים עם מוגבלויות. התמודדות שלהם בעולם העבודה, כחלק מהצוותים, תדייק את השיפורים הטכנולוגיים ותגדיל את הסיכויים למוצרים טובים יותר שאיתם מיקרוסופט מתעתדת להגדיל את השוק שלה, למכור יותר. המגוון בקרב העובדים ישפר את התוצאות העיסקיות – חד וברור. מיתוג למועמדים אבל בעיקר ללקוחות.

גם אתן למדתן שקודם צריך לעשות ואח"כ להתהדר? שככה ראוי יותר? למה לרוץ להכריז בפייסבוק בתחילת הדרך?  

אנחנו בעולם אחר וכדאי שנפנים את זה. בתחרות על תשומת הלב, של לקוחות ושל עובדים צריך למתג כל הזמן באופן עיקבי. מיתוג מעסיק המושתת על מצויינות עיסקית המשולבת באחריות תאגידית פשוט חזק יותר. העולם מצפה לגם וגם.

 * הכתוב מבוסס על פוסט בסדרה על גיוון, אחריות תאגידית ומיתוג שאני מפרסמת בקהילת מנהלות מותג יהלום בפייסבוק

סמל הנכה הבינלומי
סמל הנכה הבינלאומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *