אם החלטתם בארגון שלכם שאתם רוצים לשלב יותר עובדות ועובדים מאוכלוסיות גיוון, עשיתם צעד ראשון וחשוב שכולם הולכים להרוויח ממנו. בזכות ההחלטה הזו, אתם גם תעזרו לארגון להרוויח יותר, כפי שמצביעים המון מחקרים בנושא, וגם תעזרו להשאיר לילדות ולילדים שלנו עולם שיוויוני יותר.

הצעד הבא – איך מתחילים ומהם האתגרים?

איך מגייסים לארגון עובדות ועובדים מאוכלוסיות גיוון? איך מגיעים אליהם? אלה הן השאלות הנפוצות ביותר שאני מקבלת מארגונים שיוצאים למסע החשוב הזה.

המון ארגונים מרגישים שהשלב הזה של איתור העובדים ומיונם הוא הרבה יותר קשה ממה שהם חשבו.

אתם רוצים עובדים מנוסים, אבל העובדים האלה לא מחוברים לעמותות הרלוונטיות. למשל, מהנדס ערבי מנוסה כבר תופס את עצמו, ובצדק, קודם כל כמנוסה ורק אח"כ ערבי, ולכן לא מיוצג ע"י עמותות מלוות.

גם אם אתם מכוונים לג'וניורים אתגר נוסף הוא שיש הרבה עמותות שמלוות ג'וניורים מאוכלוסיות גיוון רבות, אבל חלקן מבינות באוכלוסייה אבל לא בהייטק. באופן כללי זו הרבה עבודה למפות את העמותות האלה או למיין אותם באפקטיביות לצרכים שלנו ולהיות בקשר עם הרלוונטיות. 

אתגר נוסף בתהליך הוא לא רק בגיוס העובדים, אלא גם בשלב ה-onboarding. כך למשל, ארגונים מוצאים את עצמם במצב שבו הם הצליחו לגייס עובד או עובדת עם מוגבלות, אבל הם מתקשים מאוד בתהליך הקליטה כי לא מעורב בתהליך גוף ליווי אפקטיבי ואין להם עדיין מספיק ידע וכלים להתמודד עם המצב.

הפתרון – שירות הד-האנטינג (Head Hunting) לעובדות ועובדים מאוכלוסיות גיוון

אחרי ששמעתי שארגונים רבים מנסים להתמודד עם האתגרים האלה, החלטתי להציע שירות כזה – הד-האנטינג לעובדות ועובדים מאוכלוסיות גיוון, בכל הרמות, מרמת הג'וניור.

השירות מתבסס על ניסיון של המון שנים בגיוון בתעשיית ההייטק הישראלית, הבנה מעמיקה עם האתגרים שלכם כמנהלים ומנהלות שרוצים לקדם גיוון, היכרות אישית עם הרבה מאד ארגונים ומועמדים. 

האם התהליך מתאים לכל ארגון?

גיוס של עובדות ועובדים מאוכלוסיות גיוון הוא תהליך מורכב יותר מגיוס רגיל, שגם הוא הרי לא פיקניק, שדורש התמחות ויותר זמן ומשאבים. לכן, לפני שנצא לדרך, נוודא ביחד שיש תנאים מקדימים בחברה, מוכנות של הארגון ושל המנהלים לגייס עובדים מאוכלוסית הגיוון שנתמקד בה (רצוי כל פעם לבחור באחת), משרות זמינות רלוונטיות, נכונות לבצע התאמות בתפקידים במידת הצורך, סבלנות ארגונית לאיוש המשרה ועוד.

גיוס מגוון לא מתאים לכל חברה בכל זמן וזה בסדר גמור. כדי להצליח צריך לפעול נכון. 

יצירת קשר

אם אתם צריכים עזרה בתהליך הגיוון בארגון, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לעמוד לרשותכם. האימייל שלי: aydiversity@yanovsky.net

Head Hunting

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *