לחשב מסלול מחדש… ולהגיע ליעד!

רון (שם בדוי) סיים תואר ראשון במדעי המחשב לפני כשנה. כבר בזמן הלימודים הוא מצא עבודה בחברת הייטק, בתפקיד אוטומציה. עם סיום הלימודים, ואחרי שכבר עבד למעלה משנה בחברה, הוא רצה לעבור לתפקיד פיתוח, תחום שאליו שאף מלכתחילה. בחברה שבה עבד היתה אפשרות כזאת אבל הוא לא עבר את המיון לתפקיד. זה לא תרם לביטחון העצמי שלו. כשהתחיל לחפש עבודה, גילה שכל הפניות שקיבל הן בתחום האוטומציה, ולא בתחום הפיתוח.
הוא הרגיש שעשה טעות ענקית  בקריירה כשבחר בתפקיד הראשון וחש שכל עתידו המקצועי כבר "אבוד". ככה הוא הגיע אלי לתהליך ליווי. בפגישה הראשונה שלנו הוא היה מודאג מאוד, והרגיש צורך להסביר ולהתנצל על הטעות שעשה בבחירה הזאת. זה קורה הרבה יותר ממה שהוא יכול הייה לשער, במשרה הראשונה וגם אח"כ. כי השיקולים המידיים גוברים על הסתכלות לטווח ארוך, כי תפקיד חלומות התגלה כלא כזה, כי לא הפעלנו מספקי שיקולים. זה אכן מאתגר כי בתעשייה מעדיפים ניסיון רלוונטי אבל אם יש יכולות וכישורים אפשר בהחלט לתקן. עכשיו אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים? צריך לפעול נכון. 

אז מה עשינו? כל קודם, עבדנו על לשקם את הבטחון העצמי. רון הוא אדם חכם ומוכשר, סיים תואר בממוצע גבוה, ועשה פרוייקטים תכנותיים מרשימים. אני למדתי את זה עליו והוא נזכר בזה. עכשיו נשאר לספר נכון את הסיפור, לעצמו, לנסח בהתאם את קורות החיים, את פרופיל הלינקדאין ולבנות זהות מקצועית רלוונטית לעתיד – לתפקידים אליהם מכוונים. הדגשנו את הכישורים התכנותיים שלו, ואת הניסיון הרלוונטי שצבר והתאמנו הייטב על איך לספר את הסיפור האמיתי. בלי חששות, בלי התנצלויות.

בנוסף רון השקיע בהכנה לראיונות מקצועיים – חזר להיזכר בידע הרלוונטי מהאוניברסיטה – תיאורטי ומעשי, ובפרוייקט הגמר (משמעותי ומרשים יש לאמר) שהגיש. 

ואכן, כעבור זמן קצר, רון מצא משרת מפתח אלגוריתמים, בחברה מובילה בתחום הסייבר, בשכר שהוא שאף אליו. גם הוא הופתע מהמהירות שבה זה קרה ומאד מעריך את הדרך המשותפת. 
גם עכשיו, חצי שנה אחרי, כל הצדדים מרוצים.

להגיע ליעד
דילוג לתוכן